Jokaisen asiakkaan kanssa tehdään palvelusuunnitelma, jonka avulla yhdessä asiakkaan ja läheisen tai sidosryhmien kanssa kartoitetaan asiakkaan voimavarat ja avun tarve. Palvelut voivat liittyä esimerkiksi seuraaviin asioihin:
- kodinhoito ja kodinhoitoaskareissa avustaminen
- asiointi (esim. kauppa- ja apteekkikäynnit) asiakkaan tukena tai puolesta
- saattoapu (esim. lääkärikäynnit)
- peseytymisapu ja hygienia-asioissa ohjaaminen
- ulkoilussa avustaminen ja palveluasunnoissa vierailu
- henkisten voimavarojen ylläpitäminen, seurustelu ja ajatusten yhdessä reflektointi
- sosiaalisissa tilanteissa avustaminen, virikkeellinen aktivointi (esim. lautapelit, sanaristikot)
- toimenpiteet asiakkaan yhteisöllisyyden vahvistamiseksi esim. työnhaussa avustaminen